tee ise: kodulõhnastaja

Minu jaoks teevad just lõhnad kodust selle õige paiga. Iga inimene tunneb kindlasti nina abil ära just enda oma ning eristab seda teistest. Mäletan lapsena, kuidas kõige rohkem meeldis mulle olla nende sõbrannade juures, kelle kodu lõhnas minu omale sarnaselt. Üks lihtsamaid viise kodu aroomidega täita, on küpsetada või tuua tuppa lilli. Aga minu meelest on olulised ka teised asjad - millise lõhnaga on sinu kodus pestud pesu või vannituba. Need väikesed seigad, mis kokku moodustavadki sinu oma kodu hõngu.


Kodulõhnastajaid leidub kaubanduses palju. Odavamad kaotavad oma mõju kiiresti ning kallimaid kipun mina pigem kingiks viima. Imelikul kombel ei raatsi ma koju neid osta, ju ma kardan, kas need ikka on piisavalt head. Mõni aeg tagasi saatis mu sõbranna mulle aga pildi oktoobrikuu Nipiraamatust, kus Laura oli teinud õpetuse ühe säärase koduseks meisterdamiseks. Mulle hakkas see idee aina rohkem meeldima, kuid tekkis üks aga - ma ei tahtnud kasutada põhivedelikuks õli, sest kui pudel peaks ümber minema (mille tõenäosus on lastega kodudes vägagi suur), on ilmselt vannitoa puitriiulid rikutud. Lisaks pole ma kunagi Mirti määrinud beebiõliga, mistõttu seda meie kodust ei leia. Küll aga on meil sügavkülmas alati viina! Niisiis leidsin ühe õpetuse, mille sarnaselt toimisin.


Vaja läheb: 50 ml kuuma kraanivett, 50 ml viina, 25 tilka eeterlikku õli, väikese suuga pudelit, bambustikke


Vala kokku vesi ja viin ning tilguta sisse eeterlikku õli. Mina kasutasin sidrunheina oma. Sega segu läbi ning vala pudelisse. Torka sisse tikud ning aseta soovitud kohta. Tikke võiks esimesel päeval mõne tunni möödudes ja edaspidi paari päeva tagant ümber pöörata.



Mina tegin saadud segust kaks pudelitäit lõhnastajat. Oluline on jälgida, et õli saaks sellisel juhul kõikidesse pudelitesse võrdelt ning vajadusel saab vähem lõhnavasse tilgutada mõned sortsud rohkem. Ühte pudelisse panin Nipiraamatu eeskujul ka rohkelt nelki ning ühe kaneelikoore. Just selle viimasega on jõulutunne vägagi kerge tekkima.
Sellised kodulõhnastajad mõjuvad tugevamini väikestes ruumides, näiteks vannitubades. Avatud tubades hajub aroom rohkem. Mõnusat lõhnastamist teilegi!


Kommentaarid

  1. Halleluuja! Ma kallistaks sind pooleks praegu (no tegelt vast mitte, sest poolikuna sa ilmselt enam blogida ei saaks..)! Ma just olen kaalunud kas osta endale Joikist või Zarast mõni lõhnastaja, aga ma olen niii ihnuskoi ja ei raatsi. Nii et ilmselgelt on see õpetus praegu täpselt õige silmapaari ees. Mu lemmikus kõigepoes on täpselt ideaalseid pisikesi pudeleid ka. Aga kuskohast neid bambustikke mõistlik otsida oleks?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ega blogipidamine ongi nii tähtis, et ei saa katki minna :D
      Mul olid koju varutud konkreetsed lõhnastaja pulgad (müüdi Kaubamajas ja oli valikus ka rohkema raha eest musti), aga Mariliis räägib allpool õigust, et sobivad grilltikudki. Kindlasti tuleb kokkuvõttes veel odavam!

      Kustuta
  2. Mina kasutasin grilltikke. Tegin mandliõliga ja eetrlikust õlist sai valitud apelsin. Lisaks kaneelikoor ja nelk. Visuaalselt oleks ilusam, kui mul oleks pikemad tikud olnud ja vannitoas oleks korralikud riiulid :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Kas sa kasutasid mõru või magusat apelsini? Ma nuusutasin poodides neid ikka mitmel korral ja nii raske oli lõplikku valikut teha :) Ja küll sa need riiulid ka omale saad!

      Kustuta
  3. Väga põnev. Tekkis soov järgi proovida :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Muidugi proovi! Kui ei meeldi, pole vähemalt raha ka palju tuulde läinud ;)

      Kustuta
  4. Mul on alati nende lõhnastajatate ja lõnaküünaldega selline kahetine suhe olnud. Ühelt poolt on nad mõnusad, aga teisalt olen lõhnade osas väga valiv, nii et pirtsutan tihtipeale selle aroomi peal, mis neist lendub. Ise teha on aga hoopis teine asi. Siis saad ise valida, kui kange ja mis lõhnaga täpsemalt teed. Aitäh, Laura!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Palun, palun :) Ma mõtlen samuti, ja ise tehes tead ka kõike muud, mis sinna sisse läheb. Oskaks vaid õlisid omavahel paremini veel sobitada ka! Kusjuures, kui ma poes neid nuusutasin ja valisin, siis üllatusin, et oma alatised kindlad lemmikud (piparmündi ja kaneeli) panin kiiresti käest.

      Kustuta
  5. Nii kihvt idee, sest mul on täpselt sama lugu, et endale kalleid ei raatsi osta, viin uhkemaid ainult kingiks. Selle nüüd aga katsetan kindlasti järgi! :)

    www.dodolce.com

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Täiesti mõistan sind! :) Eks peab valmis olema ka selleks, et kodukootul see lõhn ei pruugi nii kaua kesta kui poeomadel (kuigi ma olen kuulnud kehva tagasisidet ka mõne populaarse toote kohta). Aga siis pole ka rahast kahju ja saab pidevalt uut segu teha :)

      Kustuta
  6. Nii tore-nii tore! Olin isegi mõelnud ja otsinud säärast õpetust - aga see on ju lausa imelihtne! Aitäh, kohe hakkan kodu lõhnastama!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Muidugi hakka! Ütlen sulle ainult seda, et vannitoas on küll aroom eriti tugev tänu suletud ruumile, aga ühtlasi kipub segu soojas ruumis kiiremini aurustuma. Samas, materjalid on ju pidevalt kodus olemas ja nii võimalik alati segu juurde tekitada :)

      Kustuta

Postita kommentaar