tee ise: kokaraamatuhoidja


Mina olen üks neist, kes kasutab köögis askeldades päris palju kokaraamatuid. Kui mitte täpselt retseptide järgimiseks, siis vähemalt inspiratsiooni saamiseks küll. Õnneks täitus mu kauaaegne unistus kokaraamatute riiulist kööginurgas, kui oma koju kolisime ning uut kööki planeerima hakkasime. Ma julgen arvata, et see on muutnud meie õhtusöögid veidi mitmekesisemaks, sest raamatu järele on sealsamas lihtne haarata.
Tegelikult meeldivad mulle enim aga käsitsi kirjutatud retseptivihikud ja need toidujäljed, mis neisse sisse sööbinud aegade käigus. Selliseid kogumikke sirvides näeb alati ära, millised on olnud kellegi lemmikõpetused ning kui paljust need köögis on osa saanud.


Trükitud kokaraamatute kasuks räägivad aga rohked pildid, mida võiks igapäevaselt jäädagi imetlema ning mis suu vett jooksma panevad. Seepärast teadsin, et tahaksin meie kööki ühte mõnusat hoidjat, mis sobiks alaliselt kapile, oleks kergesti kasutatav ning hea järjehoidja.Trükitud raamatutel on kuidagi kahju lasta ka määrduda ning seega oli oluline, et kokaraamatuhoidjal peaks ees olema klaas. Ühesõnaga, kui keegi tunneb, et tal oleks samuti sellist asja nüüd kohe vaja ning nurgas konutab ka üks vana pildiraam ja kolm kahvlit, nuga või lusikat (nagu meil kolimisest saati), siis siin on üks imelihtne õpetus nende kokku klopsimiseks.


Vaja läheb: ümbriseta pildiraami (minul oli 21x30 cm suur), kolme kahvlit / nuga / lusikat, kahepoolset teipi, tugevat liimi, soovi korral taguse kaunistamiseks värvi või markerit vms


Eralda üksteisest pildiraami klaas ja tagune ning eemalda kõik kinnitused. Painuta üks kahvel kõveraks nii, et see jääks V-kujuline. See kahvel jääb hoidja nö tagumiseks jalaks ning vali talle endale sobiva kraadiga nurk (mida suurem nurk, seda püstisem jääb pärast hoidja). Teised kaks kahvlit painuta võimalikult kandilise U-kujuga. Vaata, et paralleelselt ülespidi painutatud osad oleksid üksteisest nii kaugel, et nende vahele mahuks varuga kõige paksem kokaraamat, mida soovid hoidjas kasutama hakata. Oluline on, et U-kujulised kahvlid oleksid identselt painutatud, sest vastasel juhul jääb hoidja kõver ning klaasi ei saa asetada tagusega paralleelselt. (Minu kahvlid olid käega painutatavad, kuid võid selleks kasutada ka näpitsaid.)


Liimi vastavalt kasutatava kinniti juhistele kahvlid taguse külge. Mina otsustasin liimida kõik kahvlipiisid pidi, nii jäid mustriga kahvlipead tagumiseks jalaks ja esimesteks lehekülje hoidjateks. Lase liimil igaks juhuks mitu tundi kuivada. Seejärel kaunista tagune endale meelepäraselt (joonista, kirjuta või värvi). Edasi jääb vaid viimane osa külge panna. Puhtama tulemuse saamiseks kasutasin ma klaasi kinnitamiseks liimi asemel kahepoolset teipi. Kinnita kummagi kahvlipea taha üks teibiriba. Vajuta see korralikult kinni, nii et see kataks ka kumerused, mis liimitava koha peal.


Lõika teip kahvlipea järgi parajaks, st üle ääre olevad kohad ära. Seejärel aseta nende külge klaas. Siinjuures on tähtis toimida vana hea teadmise (üheksa korda mõõda, üks kord kleebi) järgi, sest tugeva teibi puhul ei saa klaasi enam viltu mineku korral naljalt lahti võtta. Teibi kindlamaks toimimiseks tasuks jätta klaas paariks tunniks raskuse alla. Edasi jääb vaid puhastada klaas sõrmejälgedest ning ongi hoidja kasutamiseks valmis!


Tõele au andes tuleb öelda, et hoolimata kõikidest põhjustest, miks mul endal seda vaja on, sai selle kokaraamatuhoidja siiski minu emme omale pühapäevase tähtpäeva puhul. Aga kuna tulemus oli nii lihtsalt teostatav ning kasutuna seisvat kraami on ka kapinurgad täis, siis tuleb endalegi üks säärane meisterdada.

Kuidas teile retsepte järgida meeldib? Kas olete omale ka mõne hoidja meisterdanud?


Kommentaarid

  1. Jälle üks super teostus! Ma olen ka pigem kokaraamatutest inspiratsiooniotsija. Hoidja sain just see aasta endale sünnipäevaks koos Jaimie raamatuga. Nüüd vöiks keegi suurema köögi ka kinkida koos kokaraamatu riiuliga. :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aitäh! See suur köök kuluks mulle ka hirmsasti ära :) Kuigi manööverdama olen õppinud väikesel pinnal ka juba, siis kõik nõud ei taha ikka ära mahtuda (ja no nii raske on end ikka vahel teiseringipoodides tagasi hoida).

      Kustuta
  2. See on nüüd küll üks lahedamaid projekte, mis ma viimasel ajal blogveergudel kohanud olen. Super! Sa oled viimasel ajal kuidagi eriti heas hoos :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Liiga suured sõnad, aga aitäh :) Eks neid kokku kogutud asjade kuhjasid pea tasapisi vähendama lihtsalt.

      Kustuta
  3. Nii vahva!
    Tekkis kohe tahtmine järgi teha :) Peab vist vanaema kuuri vanu kahvleid otsima minema.
    Tänud idee eest ;)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Muidugi peab minema aaretejahile - vanaemade panipaigad on selleks kõige paremad! :)

      Kustuta
  4. Niii lahe projekt! Tee või järgi :) Mul need lusikad-kahvlid kulusid siin kardinapuude kinnitusteks ära. Küll nuputab miskit muud siis välja.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Muidugi tee! :) Ma arvan, et ideaalselt sobivad ka suuremad ja paksemad painutatvad vidinad - kulbid, mutrivõtmed jms.

      Kustuta
  5. Nii äge! Meeldiks mulle vaid süüa ka teha, siis teeks kohe järgi! Kahvlitest olen muidugi nagisid teinud küll - väga tänuväärsed esemed ikka - eriti sellised vanad, palju näinud, ja väärikad! Nagu Sinu omadki!
    Kas kahepoolsest teibist ja liimist piisab, et rasket raamatut hoida? Ma alati kardan, et minu liimimised-teipimised ei pea ja käib üks klirrrr - aga see tõenäoliselt minu kiiks :)
    Väga äge igatahes!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aitäh :)
      Eks see pidavus sõltub liimi ja teibi tugevusest. Mina kasutasin Tesa Ultra Stong teipi, millega meil peeglid vannitoas seina ning magamistoas kapi sisse pandud. Seni on need ilusti paigal püsinud ning on kaalult tunduvalt raskemad. Liimi puhul kasutasin ühte, millel nimeks Casco Strong Epoxy Rapid. Sellel on liim ja kõvendi eraldi tuubides ning tuleb enne kasutamist kokku segada. Ühesõnaga tundub suhteliselt kindel värk olema :)

      Kustuta
  6. Niiii ilus! Tahan ka! Ennast teades esimese asjana teen klaasile liimised n2puj2ljed jne aga proovima vist peaks :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aitäääh ja muidugi pead proovima! Näpujäljed pole üldse nii hullud, peaasi, et näppe kinni ei liimi :)

      Kustuta

Postita kommentaar