kodu: värvimuutus vannitoas

Punase värviga on mul kentsakas suhe - teiste kodudes ja riietuses on see igati vastuvõetav ja sageli ka meeldiv, aga enda ümber katsun seda võimalikult palju vältida. Kui me aasta tagasi oma koju sisse seadsime, siis olime õnnelikud, et vannituba on suhteliselt korralik ning neutraalsetes toonides. Mida aeg edasi, seda enam hakkasid mind häirima kolm punast triipu, mis olid peenikesed piirid valgete ja mustade seinaplaatide vahel. Nii ma siis kogusin hoogu ja uurisin variante, mida ette võtta. Kõikide plaatide väljavahetamine ei mahtunud kuidagi meie eelarvesse ning tundus ka ebavajalik.

Olgu öeldud, et seinaplaate saab tegelikult edukalt eelneva ettevalmistuse (kerge lihvimise, kruntvärvi jms) ning selleks ettenähtud värviga üle võõbata. Eesti poodides müüakse neid aga meie vannitoa jaoks liiga suurtes anumates, mistõttu langes see variant ära. Niisiis otsustasime, et prooviks millegi lihtsamaga, vitraaživärviga. Kuna see on tehtud lahusti baasil, siis on veekindel (muidugi ei tasu sellisel juhul plaate ka abrasiivsete vahendite ning karedate lappidega puhastada) ning lisaks ei nõua eelnevat plaadi karestamist. Tegin väikese katse igaks juhuks ka ühel samasugusel kahhelkivi ülejäägil ning tulemus tundus sobiv.


Enne värvimist tuleks plaadid puhastada ning paigaldada maalriteibid. Viimaste täpne asetamine on kõige alus. Edasi tuleb värv kanda plaatidele. Vitraaživärvi puhul soovitan katta õhukeste kihtidena - nii ei teki valgumisjälgi. (Kuna värv on veidi läbipaistev, siis punase tooni varjamiseks tuli värvida kolm korda.) Teibid soovitan eemaldada koheselt pärast värvimist, nii ei kisu see plaadilt kihte kaasa.


Teine, esmapilgul täiesti ebavajalik värvivahetus toimus vannitoa põrandal. Ma ei tea, mis toimus selle inimese peas, kes otsustas valgete kahhelkivide vuugid täita tsemenditooni täidisega. Sellisena meenutas meie vannituba kuidagi avalike kohtade käimlaid ning kohe kolimise ajal seadsin ma sammud poodi ning ostsin valget vuugisegu. Töö enese ettevõtmisega läks, nagu näha, aga aastajagu aega. Ütleme nii, et see asi lõppes suure ahastusega. Pärast terve põranda ülekäimist oli selge, et vuugid on liiga kõrged uue kihi jaoks ning valida oli kahe variandi vahel - kas lasta neil ebaühtlasena ära kuivada ning hinge kinni hoides loota, et see maha ei kulu või pesta kiiresti kogu täidis välja. Me otsustasime raske südamega teise kasuks ning tundub, et õigustatult.


Ma olin kuulnud midagi vuugipliiatsitest, aga kui ma hakkasin neid kõikvõimalikest ehituspoodidest taga otsima, selgus, et see on ilmvõimatu ülesanne. Ühest leidsin ma vuugivärvi, mis minu õnneks osutus halliks, sest selgus, et maaletoovas kunstipoes maksab see poole vähem. Kui siis viimases ka ainult sobimatu värv alles oli ning nad teatasid, et seda toodet enam ka juurde pole tulemas, pöörasin pilgu Ebay poole. Leidsin sealt kiiresti valge vuugipliiatsi ning sama ruttu tellisin ka ära. 


Enne värvi peale kandmist pesin põranda puhtaks ning käisin vuugid kergelt ka vana hambaharjaga üle. Värvimine ise oli aga lust ja lillepidu - lausa teraapiline oli pliiatsit mööda jooni vedada! Tellitud kaubast (ühest) jätkus täpselt terve vannitoa põrandaks. Küll ootan ma nüüd veel ühte samasugust, et teha ilusaks ka paar seinavuuki ning käia üle igaks juhuks veel dušinurk. Kui lasta värvil täiesti ära kuivada (soovitavalt kaks ööpäeva), siis muutub see veekindlaks. Seni on meil põrand püsinud laitmatu ning iga kell olen ma vastupidises olukorras valmis tellima värvi juurde kui elama uuesti tumedate põrandavuukidega.


Mõnikord on vaja vaid õiget hetke ja toodet oodata ning ka väikene muutus võib viia palju lähemale meelepärasele lahendusele. Kel iganes mõni säärane mõte peas mõlkumas, siis mina julgustan sellist teekonda ette võtma küll! Loomulikult tuleb jääda ka realistlikuks ning leppida ilmselt sellega, et mingi aja tagant tuleb ehk võtta ette väikesed parandustööd. Mina olen igatahes valmis!

Kas keegi on proovinud vuuke või vannitoaplaate värvida? Mis te selleks kasutanud olete ja kuidas tulemusega rahule jäänud?

Kommentaarid

  1. Ole hea, ja viska see ebay link või vähemalt otsisõna vuugipliiatsi jaoks :) Mul vannitoas põrandal küll hele vuugisegu aga ajapikku hullumoodi määrdunud ja puhtaks seda kuidagi ei saa-äkki peaks ka pliiatsiga üle käima lihtsalt?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ma arvan, et valge vuugi teeb see pliiats veel ilusamaks. Mina tellisin sellise: http://www.ebay.com/itm/White-Grout-Paint-Pen-Tiles-Restores-Cleaner-Tools-/171919475122?hash=item28073301b2
      Olen müüjaga väga rahul, kaup oli väga korralik ja suhtlus ladus. Kokku läks koos maksudega 6,28 eurot.
      Otsingusse võib panna ka lihtsalt Grout Paint Pen (vaadata, et oleks sobivat värvi) ja kindlasti vasakust tulbast lisada linnuke "Free international shipping" ette.

      Kustuta
  2. Vuukide puhastamisel on heaks abimeheks aurupuhasti ja tahe vaeva näha :)
    Aga linki ootaks isegi ;)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mis see aurupuhasti veel on?
      Link sai eelmise kommentaari vastusesse ;)

      Kustuta
  3. Ma olen sinuga punase osas samas klubis. Teistel võib ju olla, aga enda kodus hakkab silma kraapima. Sinu nutikate lahenduste üle oskan ma alati vaid ahhetada ja ohhetada. Väga ilus tulemus!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aitäh, Hanna :) Ma olen ikka seda meelt, et kui miski hakkab silma kriipima, siis peab leidma lahenduse. Kus juures mu lapsepõlvetoas oli ühes seinas vaarikapunane tapeet ikka mitmeid aastaid - ehk on sealt see hilisem rahulike toonide armastus tulnud...

      Kustuta
  4. Väga abistav postitus! Siin sama lugu. Ostsime korteri, kus oli tehtud värske remont. Kõik muu on täiuslik, aga duširuumi seintes on mustad ja punased plaadid. Põrand aga on pruunist puidust. No kohe üldse ei meeldi need seinad ja häirib nii väga. Minu arvates ei sobi keskmist värvi pruun puit musta-punasetriibuliste seinaplaatidega kokku. Ruumis pole ka akent ning seega teevad need tumedad värvid ruumi palju väiksemaks. Põrand on nii ilus, aga seinad sellised karjuvad. Ma ei teagi, kas oleks mõttekas plaadid ära lõhkuda ja duši osa plaatida beežide plaatidega, ülejäänud osa vannitoast lihtsalt niiskuskindla värviga üle värvida. Samas muidugi kulukas ja nii uus remont, et ei raatsi lõhkuda. Mehele isegi meeldib ja sellepärast kahtlustan, et vist ei ole põhjust leida lisaraha selliseks muudatuseks. Nüüd ma ei suudagi otsustada, kumb mind rohkem häirib, kas must või punane. :D Võib-olla värvida kuidagi üle ühed neist. Näha siit postitusest seda muutust, tunnen, et punaste plaatide värvimine oleks vist täitsa hea mõte!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Tere, Triin! Olen siit pikalt eemal olnud ja seepärast on jäänud ka kommentaar tähelepanuta. Vabandan! Hästi põnev oleks kuulda, mis te lõpuks tegite ja mille kasuks otsustasite. Enda kogemusest võin öelda, et põrandavuukide tegemine püsis ilus ainult osal, mis polnud kokkupuutes pideva voolava veega. Aga olen kuulnud nüüd soovitusi erinevatele muudele toodetele, mida ehk mingi hetk katsetan. Vitraaživärgiga ületehtud kahhelkivid on endiselt püsivad. Üks hakkas pideva pesemisega küll servast lokkima ja tõmbasin selle omast lollusest lahti, aga muidu seda soovitaks endiselt pisematele plaatidele, mida ei tule pidevalt nühkida.

      Kustuta

Postita kommentaar