tee ise: traadist sõna seinale

Tihtilugu on mul läinud nii, et lahendused, mis peaksid olema kõige kergemini teostatavad, osutuvad keerukamaks ning võtavad oodatust rohkem aega. Niisamuti läks ka selle nikerdusega. Enne Mirdi sündi tegin ma meie eelmises elamises tema toa seinale papist nimetähed, mis katsin kangaga. Kolides muutus aga veidikene nägemus, milline kõik olla võiks ning seepärast tuli need millegi vastu vahetada. Samas meeldis mulle tohutult, kui Mirt neid mähkimislaualt silmas ning palus mul tähthaaval ette lugeda, ise muudkui alustades nõudva häälega: "Mmmm...!" Nii tunduski ainuõige jätkata nimelainel.


Kui ma oma mõttest Atsile rääkisin, pakkus ta välja, et selle võiks teha painduvuse mõttes alumiiniumtraadist, mida peaks iga vana maja juures ohtralt vedelema. Tundus igati lihtne väljakutse, sest meie kõrval lammutati samal ajal ühte seesugust ning sealt tuli ikka igasugust kraami välja. Ühel päeval hakkaski mulle aknal kõõludes silma üks traadipuhmakas naaberaias. Hiilisime kohale, kuid selgus, et see polnud teps mitte alumiiniumist. Samal kombel tuhnisime lähemaid ja kaugemaid hoove läbi - edutult. Lõpuks hakkas paistma päikesekiir, kui Atsi ema kompostihunniku tagant üks õige isend välja tuli. Ja nagu asjadel kombeks ühte hetke koguneda, siis kohe pärast seda koperdasin ma ühe peenema otsa ka oma lapsepõlve maakodu õuel.
Nagu üks mu vanaisa lauldud rida (Laul olgu lühike või pikk, peaasi, et on õpetlik.) ütleb, siis las see pikk jutt saab nüüd vähemalt tasakaalustatud väikese õpetusega.


Vaja läheb: alumiiniumtraati, näpitsaid, tange, haamrit, spreivärvi / teipi / kangariba.


Painuta traat soovitud sõnaks. Ole ettevaatlik, et sa seda liigselt edasi-tagasi ei muljuks, sest tänu pehmusele on alumiinium ka kerge murduma. Lõika üleliigsed otsad tangidega ära. Löö haamriga traat iga külje pealt sirgeks, et saada ühtlasem mulje. Kata traat spreivärviga ning lase kuivada. Värvi asemel võid katmiseks kasutada ka teipi või kangariba, mida traadi ümber kerida. Valminud sõna võib kinnitada seinale, nööri külge või panna riiulisse lemmikasjade juurde.


Pärast pikki traadiotsinguid ning lihtsat meisterdust on Mirdi tuba jälle sammukene lähemal soovitud tulemusele. Mina ootan veel ühte internetist tellitud saadetist, et ka vannitoas lõpetada projekt, mis esmapilgul nii lihtne näis...

Kommentaarid

  1. Väga tore mõte! Isegi olen otsinud seda üht ja õiget moodust, kuidas teha nähtavaks, kes siin kodus elavad (võib-olla polegi siis üht ja ainust, vaid on mitu toredat moodust?) Sinu oma näeb väga esteetiline välja, mis siis et esialgu oli traat nii kurb ja üksi. Eriti naudin esimest ja viimast pilti sellest toredast väljapanekust - nii armas ja soe ja kodune!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aitäh! Mulle endale ka meeldivad need väljapanekud riiulitel. Mängin juba värvidepõhiste mõtetega peas! Ja sinu viisi, kuidas koduelanikke nähtavaks teha, ootan juba põnevusega - kindlasti leiad enda jaoks selle ainuõige mooduse. :)

      Kustuta
  2. Vahva ja armas! :) Sinu blogist saab nii nii palju mõtteid- insppiratsiooni, aitäh!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aitäh nii toredate sõnade eest! See on nii soe tunne, kui keegi siit inspiratsiooni saab. :)

      Kustuta
  3. Nii armas tulemus! Traadist sõnade keerutamine on projekt, mille kindlasti tahan ühel päeval ette võtta. Aga pole veel õiget ideed ette sattunud. Igatahes andis sinu projekt kõvasti indu juurde :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Rõõm kuulda :) Eks selle mõtte selginemine (või minu puhul traadi otsimine) ongi kõige pikem protsess. Valmistamine ise on käkitegu!

      Kustuta
  4. Materjali otsimine ongi tihti see põnevam projekt. Otsisin pikalt alust võtmenagile - ideede otsimine teistelt, idaloog vana sahtlipõhjaga ja kõik muud mõtted. Ja seal taaskasutuskeskuses nad siis olid, otse ukse kõrval, kaks (ilmselt) maitseaineriiulit. Ja nii "valmis", et ainult konksud tuli sisse keerata.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Telefonis kirjutamine pole siiski suurem asi. Idaloog on dialoog. Komad mõtle ise õigesse kohta :)

      Kustuta
    2. Pilte, pilte, pilte! Mulle ka tegelikult need otsingud meeldivad, nii on jälle ettekääne tuua, miks on vaja mõnda taaskasutuspoodi oma jalg tõsta ;)

      Kustuta

Postita kommentaar